Translate

niedziela, 14 października 2012

Dracula janetiae

Nareszcie zakwitła moja pierwsza Dracula :-) Kwiat jeszcze nie jest w pełni otwarty, ale już nie mogłam wytrzymać i muszę się podzielić swoją wielką radością. Muszę wspomnieć, że gdyby nie pomoc Tomka nie byłoby tego kwitnienia. Roślinkę kupiłam dzięki pośrednictwu Asi. Obojgu bardzo, bardzo dziękuję :-) Mam ochotę Was ucałować z tej wielkiej radości :-)
 Roślina ta została znaleziona w 1978 roku przez Janet Kuhna. Występuje w Kolumbii i Peru na wysokości 1700 metrów.
U mnie rośnie w plastikowym zamkniętym pojemniku z pozostałymi Draculami. Wilgotność na poziomie 70-100% zapewnia jonizator. W pojemniku zamontowany jest wentylator komputerowy, który jest włączony non stop. Temperatury oscylują w granicach 10-25 stopni. Dracula -box to właśnie pomysł Tomka :-)








2 komentarze:

  1. Brawo!!! Lauro, gratuluję pierwszego kwitnienia tych pięknych roślin. W tym roku masz wysyp przepięknych kwitnień wszystkich roślin :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Elu :-)
    Bardzo się cieszę, ale Ty doskonale wiesz ile radości może sprawić takie maleństwo ;-)

    OdpowiedzUsuń