Translate

wtorek, 5 listopada 2013

Wyprawa do Niemiec c.d. oraz Wystawa Storczyków w Łodzi

W dniach 8 -17 listopada odbędzie się wystawa storczyków w łódzkiej Palmiarni "ORCHIDEA 2013"
W imieniu organizatorów serdecznie zapraszam do wzięcia w niej udziału. Program wystawy można znaleźć na forach internetowych i Facebooku.
W związku z powyższym koniecznym był wyjazd po storczykowe zaopatrzenie. Zakupy w dwóch niemieckich firmach rozłożone były na dwa dni, więc było sporo czasu na wybór roślin. Jak zwykle bardzo się staraliśmy, żeby wybrać jak najładniejsze egzemplarze. Poza roślinami na zamówienie jest ogromny wybór bardzo ciekawych storczyków. Zapewne każdy coś dla siebie znajdzie. Jak zwykle jest masę kwitnących Cattleya, Vanda, Phalaenopsis, Paphiopedilum i wiele, wiele innych. Marcin szalał w szklarniach i ode mnie też wymagał efektywnej pracy. Mam nadzieje, że będziecie Państwo zadowoleni z zakupów, czego wszystkim kupującym w Salonie Orchidei życzę :-)  

                                                              Trochę fotek ze szklarni:




























A oto nowości, którym nie mogłam się oprzeć. Jeszcze kilka takich wyjazdów i będę musiała w trybie przyśpieszonym budować oranżerię :-) Pokusiłam się nawet na Paraphalaenopsis labukensis, chociaż mam świadomość, że to bardzo trudny w utrzymaniu storczyk. Ma tak cudownie piękne kwiaty, że muszę spróbować. Pokrój rośliny też robi niesamowite wrażenie. Moja roślina jest jeszcze młoda, ale może to i lepiej...  Bardzo proszę doświadczonych w tym temacie czytelników mojego bloga o wskazówki co do uprawy. Mile widziane byłyby również komentarze dotyczące pozostałych roślin. Wszyscy wiemy jak ważna dla nas miłośników tych pięknych roślin jest wymiana doświadczeń i dzielenie się wiedzą. 


Paraphalaenopsis labukensis

Vanda pumila

Ascocentrum pumilum


Vanda coerulescens

Trichoglottis pusilla

Stereochilus dalatensis

Ascocentrum curvifolium

Trichoglottis triflora
Vanda roxburgii (tessellata)

1 komentarz:

  1. 10 nowych storczyków :-))) Gratuluję zakupów, ciągle się zastanawiam gdzie się to wszystko mieści ?????

    OdpowiedzUsuń