Translate

poniedziałek, 8 czerwca 2015

Vanda testacea (Lindl.) Reichb. f.

Występuje w Birmie, Sri Lance, Indiach, Chinach, Nepalu oraz Bhutanie na wysokości 780 do 2000 metrów n.p.m.
Wymaga umiarkowanych do ciepłych temperatur, wysokiej wilgotności i jasnego stanowiska.
W zimie powinno się zapewnić nieco chłodniejsze temperatury i ograniczyć podlewanie nie dopuszczając do odwodnienia rośliny.
Roślinę z pędem kwiatostanowym przywiozłam w maju z Niemiec.
Kwiaty mają ok 1 cm średnicy, są w kolorze jasno żółtym z fioletowym akcentem na warżce i utrzymują się ok 2 tygodnie.
Obecnie jak tylko warunki pogodowe na to pozwalają wisi na zewnątrz w cieniu liści winogron.
Z podkładki przesadziłam ją do koszyka, gdzie rośnie z inną rośliną tegoż gatunku. Bardzo różnią się od siebie rozmiarem mimo, że obie są dorosłe.
Kwitnącą roślinę nabyłam oznaczoną jako Vanda parviflora i tak też opisałam ją na blogu. Błąd zauważył Kolega i to dzięki niemu szybko mogłam go naprawić nie wprowadzając dezorientacji. Miło mi Jerzy, że znajdujesz czas aby tu zaglądać :-)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz