Translate

poniedziałek, 2 grudnia 2013

Bulbophyllum phalaenopsis

Ostatnio z Łodzi przywiozłam takie oto cudo. Mam tę roślinę dzięki Robertowi, któremu bardzo dziękuję :-)
Jest to zdecydowanie największy storczyk w mojej kolekcji. Oryginalne pseudobulwy oraz mięsiste, ogromne liście robią niesamowite wrażenie. Najdłuższy liść mojego okazu mierzy 1 metr.
 Storczyk występuje w Nowej Gwinei. Wymaga wysokiej wilgotności powietrza, wysokich temperatur i zacienionego stanowiska.  





Bulbophyllum na tle innych storczyków


2 komentarze:

  1. Widziałam tego storczyka w storczykarni w Łańcucie, na żywo robi wrażenie (mam jego zdjęcie na blogu). Niestety nie kwitł. Po przejrzeniu zdjęć w necie wydaje mi się, że rozmiar i liście rośliny są bardziej atrakcyjne niż kwiaty ;-) Zapewnienie wysokiej wilgotności storczykowi tego rozmiaru to wyzwanie, liczę na kolejny post w przyszłości, z opisem jego uprawy w warunkach domowych :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko i córko ile masz storczyków. Jejku jak ja ci zazdroszczę, póki co mój dobytek to trzy piękne storczyki ale mam nadzieję, że na tym się nie skończy :) Pozdrawiam storczykomaniaków :

    OdpowiedzUsuń