Translate

niedziela, 1 czerwca 2014

Staurochilus loherianus

Występuje na wyspie Luzon  (Filipiny) na wysokości do 900 metrów.
Storczyk jest u mnie od 31-go marca. Niestety nie ma zdrowych korzeni, toteż kwitnienie jest dla niego ogromnym wysiłkiem. Powinnam obciąć kwiatostan, ale nie mogłam tego zrobić :-( Bardzo chciałam zobaczyć kwiaty na żywo. Mam nadzieję, że w niedługim czasie roślina odbuduje system korzeniowy. Za radą Kolegi umieściłam ją w ceramicznej doniczce wypełnionej węglem drzewnym z dodatkiem cegły.
Dla zwiększenia wilgotności doniczkę wstawiłam do plastikowego pojemnika z jonizatorem, który co jakiś czas wytwarza mgiełkę. Nawet kilka razy dziennie delikatnie zamgławiam roślinę wodą z filtra RO z odrobiną nawozu.
Oto pierwszy kwiat :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz