Translate

wtorek, 6 stycznia 2015

Amesiella monticola

Występuje na Filipinach, gdzie rośnie w deszczowych górskich lasach
na wysokości 1800 - 2200 metrów n.p.m.
Wymaga umiarkowanych, a nawet chłodnych warunków uprawy, wysokiej wilgotności i dobrej cyrkulacji powietrza. W okresie letnim obfitego podlewania, natomiast zimą lekkiego przesuszenia.
Roślinę przywiozłam z wystawy w Dreźnie w marcu 2013 roku. Kupiona była jako duża sadzonka bez podłoża. Pędy kwiatostanowe pojawiły kilka miesięcy temu. Po długim, pełnym niepokoju oczekiwaniu doczekałam się pierwszego kwitnienia. Nigdy wcześniej nie widziałam na żywo kwitnącej Amesielli.
Kwiaty zachwycają mnie swoją bielą i delikatnością. Nie mogę od nich oderwać wzroku, jak dla mnie są przecudne. Od kilku dni trwa spektakl, który przedstawiam poniżej:











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz