Translate

sobota, 3 stycznia 2015

Maxillaria schunkeana


Maxillaria schunkena występuje w Brazylii, gdzie rośnie w lasach deszczowych
na wysokości 600 - 700 m n.p.m.
Roślinę mam od pięciu lat, była to pierwsza Maxillaria w mojej kolekcji.
Uprawiam ją na parapecie okna północnego.Temperatura w pomieszczeniu oscyluje w granicach: 17 - 25 stopni, wilgotność ok. 45-70%. Podłoże utrzymuję stale wilgotne, tylko zimą lekko ograniczam podlewanie.
Okres letni moja roślina spędza na dworze. W tym roku do domu przyniosłam ją dopiero w połowie października i wydaje mi się, że to zainicjowało tak obfite kwitnienie. Na zdjęciach tego nie widać ale jest ok. 20 kwiatów. Kwiaty są piękne, woskowe i utrzymują się ok. miesiąc. Trzeba jednak umieć dostrzec ich piękno gdyż są niewielkie osadzone na krótkim pędzie i schowane wśród liści.
Na początku dzieliłam kilkakrotnie roślinę chcąc obdarować znajomych. Dopiero w ostatnim czasie pozwoliłam jej się rozrosnąć i są tego efekty.
W warunkach parapetowych przy umiarkowanej temperaturze storczyk nie sprawia problemów - polecam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz