Translate

sobota, 2 maja 2015

Phalaenopsis parishii

Występuje we wschodnich Himalajach, Assam w Indiach, Birmie, Tajlandii i Wietnamie na wysokości do 500 metrów n.p.m. Rośnie na omszałych konarach drzew nad strumieniami, co oznacza, że wymaga wysokiej wilgotności.
Preferuje wysokie temperatury i półcień. Latem podłoże nie powinno zbytnio przesychać, natomiast zimą powinno się radykalnie ograniczyć podlewanie, ale tak aby nie dopuścić do odwodnienia.
Mam dwie rośliny. Pierwszą rok temu dostałam od Koleżanki, natomiast drugą nabyłam w połowie marca od Kolegi z oddziału. Rośliny bardzo różnią się od siebie pokrojem, kolorem liści, długością i delikatnością pędów. Pierwszą pozostawiłam w doniczce i umieściłam w akwarium pod LED-owym oświetleniem. Może stąd bordowe zabarwienie liści. Druga rośnie na podkładce przy dziennym świetle, delikatnie cieniowana przez inne rośliny.






1 komentarz: