Translate

poniedziałek, 8 lutego 2016

Eclecticus chungii O'Byrne 2009

Eclecticus chungii występuje w Tajlandii, Laosie i Kambodży

Roślinę nabyłam w ubiegłym roku od Kolegi z prywatnej kolekcji.
Jest to miniaturowy epifityczny storczyk. Kwitnie przez całe lato, ale kwiaty rozwijają się seryjnie. Mają ok 1 cm średnicy.
Liście są ciemnozielone z lekko bordowym zabarwieniem.
Roślinę uprawiam na podkładce. Zauważyłam, ze nie lubi zbytnio przesychać, toteż praktycznie codziennie ją spryskuję lub namaczam w wodzie z filtra RO.
W okresie letnim stosuję minimalną dawkę nawozu. Rośnie nieco oddalona od okna, gdyż zauważyłam, ze bezpośrednie słońce jej nie odpowiada.
Dobrze rośnie w temperaturze pokojowej ok. 20-25 stopni z nocnymi spadkami do ok. 18-tu stopni. Zdecydowanie preferuje wysoką wilgotność powietrza.
Początki były trudne. W pewnym momencie bałam się, że ją stracę. Obecnie zaaklimatyzowała się, a ja poznałam jej preferencje, więc jest znacznie łatwiej.
Ta maleńka roślinka jest bardzo rzadko spotykana w kolekcjach. Nie widziałam jej także w ofertach handlowych.
Dla mnie jednaki nie tylko z tych względów jest niezwykle cenna - ma przede wszystkim ogromną wartość sentymentalną.
Kwitnienie lato - jesień 2015 roku




1 komentarz: