Translate

wtorek, 9 lutego 2016

Phalaenopsis amboinensis J.J.Smith 1911

Phal. amboinensis - występuje na wyspach Ambon, Sulawesi (dawny Celebes) w Indonezji.
Jest to typowo ciepłolubna Phalaenopsis. Preferuje temperatury: lato 31-32 / 22-23 stopnie, zima 29-30 / 22-23 stopnie.
Obecnie mam trzy rośliny z tego gatunku. Pierwszą kupiłam w 2009 roku. Kolejne, to stosunkowo nowe nabytki. Uprawiam je na parapecie okna południowego w pewnym oddaleniu od szyby. Dzięki temu rośliny nie są narażane na zbyt duże spadki temperatury i bezpośrednie działanie promieni słonecznych. Temperatury w pomieszczeniu odbiegają od tych przez nie preferowanych i utrzymują się w granicach 18- 25 stopni. Mimo wszystko cieszę się dość regularnym kwitnieniem i co najważniejsze zdrowym wzrostem moich roślin.
Ponieważ pochodzą z rejonów, gdzie opady deszczy występują regularnie przez cały rok nie dopuszczam do zbyt mocnego przesuszenia podłoża. Podlewanie ograniczam zimą, ale tylko wtedy, gdy temperatury są niższe.
Na zdjęciach prezentowane są najstarsza i najmłodsza roślina z mojej kolekcji.
Phalaenopsis amboinensis var. flavida mam w kolekcji zaledwie od trzech miesięcy. Nabyłam dorosłą roślinę ze zdrowym systemem korzeniowym, ale niestety bez stożka wzrostu. Skrycie liczę, że jednak z zaschniętego stożka wypuści nowy liść.


Phalaenopsis amboinensis

Phalaenopsis amboinensis
Phalaenopsis amboinensis var. flavida

Phalaenopsis amboinensis var. flavida



1 komentarz: