Translate

środa, 23 listopada 2011

Phalaenopsis venosa

Młodą roślinę kupiłam w październiku 2009 roku. Po krótkim czasie wypuściła pęd kwiatostanowy. Na pierwsze kwitnienie czekałam jednak ok. roku. Bardzo chętnie tworzy nowe pędy. Obecnie ma cztery plus jeden na którym wyrósł keiki. Kwitnie tylko na dwóch i bardzo się z tego cieszę, bo roślina niechętnie zakwita. Jest to jej trzecie kwitnienie u mnie z czego pierwsze takie obfite. Jak dobrze pójdzie będą trzy kwiatki :-) Zdarza się, że dolne liście żółkną i zamierają. Na ich miejsce jednak pojawiają się nowe.
Roślina preferuje wysokie temperatury. U mnie temp. lato: ok. 18/ 30*C, zima: ok. 18-25*C.
Staram się zapewnić dość wysoką wilgotność powietrza w granicach 50-85%. Podlewam kiedy podłoże przeschnie, nie dopuszczając do całkowitego przesuszenia.
W pełnym rozkwicie:


3 komentarze:

  1. U mnie venosa zasuszyła pędzik na rzecz rozwoju nowego liścia. Mam cichą nadzieję, że w przyszłym roku i mnie zaszczyci kwiatami :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne te storczyki, obejrzałam wszystkie. Ja posiadam tylko 6 falenopsisów ( w tym jeden miniaturowy)i północne okna a to marne warunki dla nich. Jednak kwitną co roku.Będę zaglądać by nacieszyć oko. Pozdrawiam sedecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Ewinko za miły komentarz :-)
    Północne okna świetnie nadają się do uprawy phalaenopsis. Życzę powodzenia :-)

    OdpowiedzUsuń