Translate

piątek, 11 listopada 2011

Phalaenopsis violacea var. Malaysia

Występuje w Malezji na wysokości 150 m.n.p.m.
Przyjechała ze mną  z Łańcuta 15.08.11 roku jako młoda roślina ok. rok do kwitnienia. Jest mniejsza niż inne violacea. Jest to roślina ciepłolubna o niewygórowanych wymaganiach świetlnych.
Rodzaj violacea to dla mnie nr 1 wśród phalaenopsis. Ponieważ jest to młoda roślina, to zamieszkała wraz z innymi roślinami lubiącymi wyższą wilgotność powietrza w akwarium.
Mam nadzieje, że kiedyś tak zakwitnie:
Phal. violacea var. Malaysia


3 komentarze:

  1. Witaj.
    Zastanawiam się nad kupnem tego storczyka mamie na imieniny. Jednak nie wiem czy dałby radę na parapecie. Moja mama ma kilka Phalaenopsisów ale takich najzwyklejszych, marketowych - jeśli można tak powiedzieć :)
    Czy możesz mi coś podpowiedzieć w tym względzie ?
    Będę bardzo wdzięczna.

    Ewelina

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Ewelino :-)
    Myślę, że jak najbardziej ten storczyk poradzi sobie na parapecie. Dla zwiększenia wilgotności wokół rośliny możesz postawić go na tacy z keramzytem lub na macie kapilarnej. Lubi ciepło, więc trzeba uważać na zbyt drastyczne spadki temperatury powietrza zimą. U mnie rośnie obecnie w otwartym akwarium właśnie na macie kapilarnej. Kwitnie cały czas na tym samym pędzie. Według mnie łatwy w prowadzeniu storczyk. Musisz jeszcze pamiętać, żeby woda nie dostawała się między liście. Na to Phalaenopsis są bardzo wrażliwe.
    Życzę powodzenia w uprawie :-)
    Pozdrawiam, Laura

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Niesamowicie mi pomogłaś.
    A rośliny masz cudne :)

    Pozdrawiam. Ewelina

    OdpowiedzUsuń